Divadlo Debris Company pozýva na Únos Európy


Debris Company: Unos Europy

Hodnoty a smerovanie západnej civilizácie sú námetom najnovšieho titulu fyzického divadla Debris Company Únos Európy. Súbor spájajúci súčasný tanec a divadlo s novátorskou hudobnou a vizuálnou zložkou pozýva na premiéru predstavenia z pera Petra Lomnického, v réžii Jozefa Vlka a choreografii Stanislavy Vlčekovej v stredu 29. marca o 20:00 do bratislavského A4.

BRATISLAVA 28. marec 2017 (netky.sk)

Na scéne A4 – priestoru súčasnej kultúry v budove YMCA na Karpatskej ulici ožije v podaní súboru „mytologický príbeh o kráse, naivite, túžbe, o všemohúcnosti a hodnotách, ktoré pod vplyvom mnohých okolností a rokov vystrieda strach, paranoja, úpadok a chaos“.

Tvorcovia Únos Európy ďalej avizujú ako príbeh o kontrastoch, fenoméne uzatvorenosti do vlastného sveta, ktorý sa konfrontuje so svetom nomádov, migrantov – putujúcich, kde stret tak rozdielnych svetov predznamenáva otroctvá, vojnu, smrť a krviprelievanie.„Dnešná Európa sa stáva doslova naplnením a zreálnením aj starogréckej mytológie. Únos Európy sa zo symbolickej roviny presúva do roviny skutočnosti. A za všetkým tým stojí vždy človek. Alebo je to inak?“ pýtajú sa v anotácii k inscenácii.

Publikum si v Únose Európy pozrie Stanislavu Vlčekovú, Martinu Hajdylu Lacovú, Slávu Daubnerovú a Mariána Prevendarčíka. Na novinke ďalej spolupracovali: Vladislav „Slnko“ Šarišský (kompozícia hudby), Katarína Holková (kostýmy), Martina Širáňová (produkcia), Ján Ptačin (scénografia a výtvarné riešenie), ktorý sa spolu s Jozefom Vlkom podieľal aj na svetelnom dizajne inscenácie, tiež dramaturgovia Martin Hodoň a Dáša Čiripová a Martina Širáňová. Hudbu hrá Spectrum Quartett v zložení Ján Kružliak, Adam Novák, Peter Dvorský a Branislav Bielik. Po stredajšej premiére sú prvé reprízy v A4 – priestore súčasnej kultúry na programe 9. apríla a 29. mája.

Divadelná spoločnosť Debris vznikla na pôvodnej báze súboru Hubris. Existuje a tvorí od roku 1991, s prestávkou v rokoch 1999 až 2004, už šestnásť rokov. Klasické diela aj autorské pôvodné námety spracováva zvyčajne nonverbálne. Doteraz divadlo vyprodukovalo dve desiatky produkcií. Okrem Slovenska ich videlo publikum aj v zahraničí, napríklad v Českej republike, Švajčiarsku, Maďarsku, Rakúsku, Francúzsku, Indii či Brazílii. Debris Company pri tvorbe inscenácií vychádza zo súčasného tanca, hudby a divadla, ale napríklad aj z výtvarných inštalácií a video umenia. Viac o súbore a jeho tvorbe možno nájsť na jeho webstránke http://www.debriscompany.sk.