Balet SND má ďalší dôvod na oslavu! Spot „Olejové jazero“, v ktorom tancuje prvá sólistka Romina Kolodziej, bodoval ma ďalšom festivale. Oslovili sme preto Rominu, ktorá nám okrem iného povedala: „Labuť som vytvorila podľa vlastných pocitov a vízií, aké som si predstavovala. Mám obrovskú radosť, že film je veľmi úspešný.„
BRATISLAVA, 11. mája 2019 (mojakultura.sk, Zuzana Vachová)
Tanec na olejovom jazere získal titul najlepšej kampane za rok 2018 a pred pár dňami bodoval už na treťom zahraničnom festivale mikro-filmov – v americkej Santa Barbare zvíťazil v kategórii Best Dance. Slovenský reklamný spot pre Ekotopfilm SK tak dokázal vyhrať už tretí zahraničný filmový festival (TOP SHORTS, VTIFF, 3 minute Film Festival).
Prácu agentúry Effectivity Powered by Publicis pre klienta Ekotopfilm – Envirofilm vysoko hodnotí odborná aj laická verejnosť. Ekotopfilm je festival filmov o trvalo udržateľnom rozvoji, ktorý sa konal na prelome apríla a mája.
Kľúčovým formátom celej kampane sa stal televízny spot s názvom Olejové jazero, ktorý vznikol vďaka spolupráci s Baletom SND a jeho prvou sólistkou Rominou Kolodziej. Tá tancovala na jazere plnom toxických látok a celý spot bol reflexiou na ekologické katastrofy na Aralskom alebo Karačajskom jazere.
Rozhovor s prvou sólistkou baletu SND Rominou Kolodziej:
Ako vznikla myšlienka stvárniť takú krásnu labuť v znečistenom toxickom jazere?
S touto myšlienkou prišli za mnou tvorcovia a ja som vytvorila tú labuť podľa vlastných pocitov a vízií, aké som si predstavovala.
Keď Vás oslovili tvorcovia a vysvetlili Vám zámer, aký cieľ má kampaň a k akému festivalu je určená, súhlasili ste? Ako ste reagovali?
Keď som dostala ponuku spolupracovať na tomto projekte, mala som trochu obavy, či naplním očakávania tvorcov. Zámer a cieľ kampane sa mi veľmi páčil a preto mi bolo veľkým potešením a cťou stať sa súčasťou kampane festivalu Ekotopfilm- Envirofilm.
Ten nápad v súvislosti s kampaňou k festivalu Ekotopfilm je mimoriadne zaujímavý, zároveň aj smutne reálny. Vnímate aj Vy problémy, ktoré sú v súvislosti so životným prostredím, na našej planéte?
Ekológia je neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Aj keď nemám dostatok času na to, aby som sa touto témou zaoberala do veľkej hĺbky, snažím sa prispieť k ochrane prírody aspoň základnými a každodennými princípmi. Jedným s cieľov kampane “Olejové Jazero“ bolo aj inšpirovať odbornú aj laickú verejnosť k efektívnejšiemu využívaniu zdrojov našej planéty a zároveň k lepšiemu správaniu sa nás všetkých k prírode a k okolitému prostrediu!
Bola to náročná produkcia? Kde ste nakrúcali?
Práca na tomto projekte bola pre mňa nezabudnuteľná skúsenosť a to aj v zmysle sebadisciplíny v rámci správania sa voči životnému prostrediu. Tím, s ktorým som spolupracovala, je na vysokej profesionálnej úrovni. S jasnou víziou ponúkajú ľuďom zaujímavou formou informácie o ochrane životného prostredia. Čo sa týka produkcie, bol to pre mňa jeden krásny, nezabudnuteľný deň. Som zvyknutá na tvrdú a ťažkú prácu, preto nemôžem povedať ,či bolo to náročné alebo nie, ale bolo to skrátka iné.
Keď ste videli výsledok, boli ste spokojná?
Ja so sebou nikdy nie som spokojná, vždy vidím na sebe chybičky (smiech), ale musím uznať, že moje celkové dojmy boli veľmi pozitívne, vďaka tímu, s ktorým som spolupracovala.
Tento spot je veľmi úspešný, aj vo svete vyhral už tretiu medzinárodnú cenu a zároveň sa stal najlepšou kampaňou. Nepochybne máte radosť…
Mám obrovskú radosť, že film je veľmi úspešný a vyhráva ceny vo svete. Teší ma, že práca celého tímu je docenená.